Kom godt i gang med at dyrke mere motion i din hverdag

vigtigt at motionere for både dit fysiske og mentale helbred. Det er derfor anbefalelsesværdigt, at du hurtigst muligt kommer i gang med at inddrage mere motion i din hverdag. Men hvordan gør du det på bedste vis?

Hvilken motionsform tiltaler dig?

Først og fremmest skal du finde ud af, hvilken motionsform der tiltaler dig mest. Det kan være alt lige fra løb til fodbold, tennis, håndbold, cykling, svømning, styrketræning eller noget helt andet. 

Når du har valgt den motionsform, som du ønsker at dyrke, bør du investere i det rette tøj samt udstyr. I og med at du har brugt penge på at købe tøj, sko, redskaber og eventuelt et par in ear høretelefoner, er du nødsaget til at få det brugt. 

At købe nye ting kan være en ganske god motivation i forhold til at komme i gang.

Skriv træningen i din kalender

Efter at du har fået anskaffet alt det, som du skal bruge for at dyrke motion, skal du skrive din træning i kalenderen. Du bør simpelthen skemalægge, hvornår du skal dyrke din sport. 

Find ud af om det passer dig bedst at motionere før arbejde eller efter arbejde. Dette afhænger naturligvis af, hvilken type sport du har valgt. Det kan også være en god idé at alliere dig med en ven, som du kan træne sammen med.